فوتبال باز

گران ترین نقل و انتقالات رئال مادرید
1403/01/10

گران ترین نقل و انتقالات رئال مادرید

در تاریخ باشگاه رئال مادرید، نقل و انتقالات جذاب و جنجالی فراوانی وجود دارد. این باشگاه همیشه دارای بازیکنان بزرگی بوده که برای جذب برخی از آن‌ ها مبلغ چشمگیری را هزینه کرده است.

به گزارش فوتبال‌باز؛ رئال مادرید از زمان تأسیسش همواره در میان برجسته‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان بوده و نقش پررنگی در بازار نقل‌و‌انتقالات داشته است. زمانی نام این تیم با خریدهای بزرگ و نجومی شناخته می‌شد و لقب کهکشانی‌ها بر همین اساس برای این باشگاه انتخاب شده است. البته آن‌ها در سالیان اخیر سیاست نقل‌وانتقالاتشان را تغییر داده‌اند و به سمت خرید بازیکنان جوان و آینده‌دار گرایش پیدا کرده‌اند.

 

در این مطلب، نگاهی به گران‌ترین خریدهای تاریخ رئال مادرید خواهیم داشت و هرکدام از آن‌ها را به‌صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد:

 

10. لوییز فیگو:

بدون شک یکی از جنجالی‌ترین نقل‌وانتقالات تاریخ فوتبال، مربوط به انتقال لوییس فیگو از بارسلونا با رئال مادرید در سال 2000 بود. انتقالی که با مبلغ 60 میلیون یورو اتفاق افتاد و حواشی فراوانی را به همراه داشت.

 

9. لوکا یوویچ:

شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد اما رئال مادرید در سال 2019 برای خرید لوکا یوویچ از اینتراخت فرانکفورت مبلغ 63 میلیون یورو هزینه‌کرد. مهاجمی که هرگز در حد و اندازه‌های کهکشانی‌ها ظاهر نشد و درنهایت سال 2022 طی انتقالی آزاد، راهی فیورنتینا شد.

 

8. کاکا:

کاکا در سال 2009 با قراردادی به ارزش 67 میلیون یورو از آث میلان به رئال مادرید پیوست و در آن زمان به‌عنوان یکی از گران‌ترین بازیکنان جهان شناخته می‌شد اما مصدومیت های متعدد او را از فرم ایده‌آلش دور کرد و کاکا نتوانست درخشش قابل انتظار را در جمع کهکشانی‌ها داشته باشد.


پیراهن شماره 8 رئال مادرید در دستان کاکا
پیراهن شماره 8 رئال مادرید در دستان کاکا

7. جیمز رودریگز:

خامس رودریگز پس از درخشش در جام جهانی 2014، طی همان سال با مبلغ 80 میلیون یورو از موناکو به رئال مادرید پیوست. دوران حضور رودریگز در رئال مادرید چندان پرفروغ نبود اما با این حال او طی این دوران افتخارات قابل توجهی را کسب کرد و خاطرات خوبی را برای هواداران رئال مادرید رقم زد.

 

6. زین‌الدین زیدان:

زین‌الدین زیدان چه در دوران بازی و چه در دوران سرمربیگری اسطوره رئال مادرید محسوب می‌شود و یکی از چهره‌های فراموش‌نشدنی تاریخ این باشگاه است. او سال 2001 با قراردادی به ارزش 77.5 میلیون یورو از یوونتوس راهی رئال مادرید شد و از نظر بسیاری کارشناسان، زیزو فرانسوی ارزش هر یورویی که توسط کهکشانی‌ها برایش خرج شد را داشت.

 

5. اورلین شوامنی:

اورلین شوامنی همانند خامس رودیگز از موناکو به رئال پیوست. این هافبک تنومند در جولای سال 2022 با قراردادی به ارزش 80 میلیون یورو، موناکو را به مقصد رئال مادرید ترک کرد.

 

4. کریستیانو رونالدو:

قطعاً انتقال کریستیانو رونالدو از منچستر یونایتد در سال 2009، یکی از بهترین خریدهای تاریخ رئال مادرید بود چراکه این فوق‌ستاره پرتغالی با گلزنی‌هایش طی 9 سال حضور در جمع کهکشانی‌ها، نقش مؤثری در فتح جام‌های مختلف برای این تیم داشت و رقابت نزدیک او با لیونل مسی در بارسلونا، برای سال‌ها در خاطرات علاقه‌مندان به فوتبال باقی خواهد ماند. فراموش نکنیم که رونالدو با ثبت 450 گل، عنوان بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید را در اختیار دارد.


کریستیانو رونالدو بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید
کریستیانو رونالدو بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید

3. گرت بیل:

گرت بیل در سال 2013 با مبلغ 101 میلیون یورو از تاتنهام به رئال مادرید پیوست و در آن روزها به‌عنوان گران‌ترین بازیکن جهان شناخته می‌شد. بیل در دوران حضورش در رئال مادرید به خاطر علاقه‌اش به گلف و بی‌نظمی در تمرینات، با انتقاد سنگین هواداران و رسانه‌ها مواجه شد اما گل قیچی برگردان او در فینال لیگ قهرمانان اروپا فصل 18-2017 مقابل لیورپول، هرگز از خاطرات رئالی‌ها پاک نخواهد شد.

 

2. جود بلینگام:

جود بلینگام در جولای سال 2023 و با قراردادی 5ساله به ارزش 103 میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. بلینگام طی اولین فصل حضورش در جمع کهکشانی‌ها فراتر از انتظار ظاهر شده و طی 31 بازی در تمام رقابت‌ها، آمار خیره‌کننده 20 گل و 9 پاس گل را ثبت کرده است. بسیاری او را در رئال مادرید با زین‌الدین زیدان مقایسه می‌کنند و زمان ثابت خواهد کرد که این مقایسه تا چه حد درست است.

 

1. ادن هازارد:

درنهایت نوبت به گران‌ترین خرید تاریخ باشگاه رئال مادرید یعنی ادن هازارد می‌رسد. این وینگر بلژیکی جولای سال 2019 با قراردادی نجومی به ارزش 115 میلیون یورو از چلسی به رئال مادرید پیوست اما هرگز نتوانست موفقیت‌های دوران حضورش در چلسی را تکرار کند. بدون شک خرید هازارد یکی از بدترین نقل‌وانتقالات تاریخ رئال مادرید محسوب می‌شود.


ادن هازارد، گران‌ ترین خرید تاریخ رئال مادرید
ادن هازارد، گران‌ ترین خرید تاریخ رئال مادرید

 

کلیک کنید و همین حالا نظر خود را ثبت کنید

نظرات:
1403/02/08
برترین گلزنان لیگ برتر ایران

غلامرضا عنایتی رکورددار بیشترین گل زده در لیگ برتر...

1403/02/08
برترین گلزنان تیم ملی ایران

علی دایی رکورددار بیشترین گل زده در تیم ملی ایران ...

1403/02/08
گران قیمت ترین بازیکنان تیم ملی ایران

مهدی طارمی و سردار آزمون در حال حاضر با ارزش ترین ...

1403/02/08
رکوردداران حضور در تیم ملی ایران

جواد نکونام رکوددار بیشترین حضور در تیم ملی ایران ...

1403/02/08
تعداد قهرمانی تیم ها در لیگ برتر ایران

باشگاه پرسپولیس با کسب 8 قهرمانی پر افتخار ترین تی...

1403/02/08
ارزشمند ترین دروازه بانان ایران

علیرضا بیرانوند در حال حاضر گران قیمت ترین دروازه ...

1403/02/08
بیوگرافی مجتبی محرمی

مجتبی محرمی یکی از بهترین مدافعان تاریخ ایران می‌ب...

1403/02/08
جدول پخش زنده تلویزیونی - شنبه 8 اردیبهشت

دیدارهای مهم امروز را می‌توانید از شبکه های سه و و...

1403/02/08
برنامه بازی های مهم امروز اروپا - شنبه 8 اردیبهشت

ساعت 19:30 امروز تیم های یوونتوس و آث میلان به مصا...

1403/02/08
نتایج بازی های مهم دیروز جهان - جمعه 7 اردیبهشت

آلومینیوم اراک موفق شد پرسپولیس را در ضربات پنالتی...

1403/02/07
تاریخچه بازی های آرسنال و تاتنهام

تیم های تاتنهام و آرسنال ساعت 16:30 روز یکشنبه 9 ا...

1403/02/06
عشق بی‌پایان سردار و گرگ‌ها! یورش شیاطین به افعی‌ها

دنیله ده‌روسی از عملکرد سردار آزمون بسیار راضی است...